PYM logo (2) 2
English, Arabic

Appeal From The Palestinian Youth Movement


Support the Palestinian Youth Movement (PYM)

Your Contributions are Greatly Appreciated!


Dear PYM Supporters,


We hope you are in good health and spirits. As the struggle in our homeland continues and becomes escalated by regional developments and ever growing Zionist hegemony and repression; the Palestinian Youth Movement simultaneously has grown as a movement in un-paralleled ways responding to the catastrophe our generation lives through. As we witness the horrific massacres of our brothers and sisters in Syria and throughout the Arab world and the looming dangers of colonialism re-configuring its regional alliances—we remain steadfast against colonization. We remain hopeful that we will witness an end to the bloodshed; an end to the corroboration with colonial forces and a resurgence of justice centered young people taking to the streets demanding our futures to be characterized by liberation, social justice and dignity. Through this devastation; amidst the deadlocked negotiations and crisis we are in…the PYM remains hard at work, building a new generation to carry on the legacy of our elders and become the protagonists of a our own stories of liberation.


Since our 2011 International General Assembly in Istanbul; PYM has grown chapters hard at work on the ground in Palestine and in countries across the Arab world; Europe and North America confronting Zionism and injustice in all its forms through various campaigns and projects. Our chapters have hosted delegations to Palestine; created media and arts programs highlighting the voices of youth in the Diaspora and in the Camps for return and built partnerships with grassroots movements across the Arab world and Third World including Tunisia, Egypt, the Philippines, Brazil and more.

We hosted a delegation of PYM members in the World Social Forum-Free Palestine in Porto Alegre Brazil, attended the International League of People’s Struggle North America founding conference and also sent PYM representatives to the 4th ILPS International Festival in Manila, the World Social Forum in Tunis in March 2013; the Right to Return Conference in Europe and many more. We played a central role in the creation of the “Conference of the Palestinian Shatat of North America- Return and Liberation” in Vancouver in May 2013. Most recently, PYM held its first “Arab Youth for Dignity and Liberation” conference in Tunis in December of 2012 bringing together 100 young people to discuss the role of youth in sustaining the ongoing revolutions against colonialism in our region.

Our accomplishments have not stopped at international programs and conferences. PYM members published in several online journals and magazines and been speakers in multiple conferences to urge young people to take their rights and responsibilities in defending our worthy cause. PYM members have created massive humanitarian relief projects and programs for Syrian refugees both in Syria and Lebanon and developed an incredible amount of popular education materials and trainings for young people to engage in transnational work for freedom and justice in their homelands.

From mobilizing around the political prisoners notorious hunger strikes in Palestine to working with indigenous peoples across North and South America - PYM’s growth and contributions to the liberation of Palestine are ever growing.


We are currently preparing several international projects and programs including a summer school for our members, an international conference tour of the “Arab Youth for Dignity and Liberation” participants and our 3rd International General Assembly at the end of this year. BUT WE CANNOT CONTINUE TO DO THIS WORK WITHOUT YOUR SUPPORT!


Our challenges are grave amidst growing robust tactics of censorship, repression and intimidation but we make a promise to remain committed, fearless and determined to keep our struggle alive. While we are a grassroots transnational movement with no paid personnel; our expenses…while basic are still vast. Overhead costs such as printing, developing our website, communications mechanisms, meeting expenses and travel makes our work threatened by the financial burden we continue to carry!


In this regard, we hope we can count on your gracious contribution to help offset the deep expenses PYM faces. Any support goes a long way and words do not express our level of gratitude. You may make your contributions online by clicking the donate tab at the bottom of this link


http://pal-youth.org/donate_to_support_PYN


Please contact us if you have any questions: pym@pal-youth.org


Thank you again!


Until Return and Liberation,

The Palestinian Youth Movement

 



ادعموا حركة الشباب الفلسطيني

نقدر مساهماتكم ...


الاعزاء داعميين ومساندين حركة الشباب الفلسطيني,


نأمل ان تكونوا في أفضل حال. في هذه الاثناء يستمر الصراع في أرضنا ويتسارع بحكم التطورات في المنطقة وازدياد السيطرة والنفوذ والقمع الصهيوني وفي الآن ذاته تطورت حركة الشباب الفلسطيني كحركة في طرق غير متوازية كرد للمآسي التي يمر بها جيلنا.


بينهلنا في سوريا وكافة أنحاء الوطن العربي والخطر الاستعماري في المنطقة يتفاقم وتغيير التحالفات في المنطقة نبقى صامدين ضد الاستعمار آملين اننا سنشهد نهاية لسفك الدماء ونهاية للتعاونات مع القوى الاستعمارية والعودة والتوجه نحو الشباب الذي تتمثل بوصلته في العدالة ووالعمل من اجل مستقبل يتمثل في التحرير والعدالة الاجتماعية و الكرامة.


ففي خضم هذه الفترة الحرجة وفي خضم المفاوضات المتعثرة بقية حركة الشباب الفلسطيني مستمرة في العمل والعمل مع جيل واعد قادر على حمل ارث كبارنا ليصبحوا أبطال قصصنا في التحرير.


منذ الجمعية العمومية السابقة في 2011 التي عقدت في اسطنبول طورت الحركة فروع جديدة في الوطن العربي واوروبا وامريكا الشمالية مواجهة للصهيونية والظلم في كافة اشكالها من خلال حملات ومشاريع مختلفة. فقد استضافت فروعنا وفود الى فلسطين وعملوا على مشاريع فنية واعلامية لتسليط الضوء على صوت الشباب في موضوع العودة وبناء شراكات مع حركات شعبية في العالم العربي ودول العالم الثالث من تونس ومصر والفيليبين و البرازيل وغيرهم الكثير. شارك وفد من الحركة في المنتدى الاجتماعي العالمي- الحرية لفلسطين في بورتو اليجري- البرازيل وبلاضافة الى ذلك شاركنا في المؤتمر التأسيسي للرابطة الدولية لنضالات الشعوب- امريكا الشمالية و المهرجان الدولي الرابع في مانيلا و المنتدى الاجتماعي العالمي في تونس في آذار 2013 وقد لعبت الحركة دور مركزي في تنظيم "مؤتمر الشتات الفلسطيني في اميركا الشمالية – العودة والتحرير" في فانكوفر –كندا في أيار 2013. أما مؤخراً عقدت الحركة مؤتمرها الاول "الشباب العربي من أجل الكرامة والتحرير" في تونس في كانون الاول 2012 والذي جمع مائة شاب وشابة لمناقشة دور الشباب في المحافظة على الثورات القائمة ضد الاستعمار في منطقتنا. لم تتوقف انجازاتنا على نطاق المؤتمرات الدولية والبرامج فقد ساهم أعضاء من الحركة في كتابات لمجلات وجرائد دورية وتم دعوة البعض للتحدث في بعض المؤتمرات والندوات وتنظيم جهود اغاثية وبرامج في سوريا ولبنان وتطوير مواد تعليمية وتدريبية في غاية الاهمية للشباب الناشط للمشاركة في العمل العابر للقارات من أجل الحرية والعدالة في أرضهم. بلاضافة الى ما ذكر كانت الحركة وفروعها من منظمين الحراكات حول قضية الاسرى والشعوب الاصلية في امريكا الشمالية والجنوبية . نمو الحركة مستمر حتى تحرير فلسطين.


تقوم الحركة في التحضير لعدد من النشاطات والبرامج الدولية مثل مدرسة صيفية لاعضائنا وجولة دولية على شكل مؤتمر بعنوان "الشباب العربي من أجل الكرامة والتحرير" والجمعية العمومية الدولية الثالثة في نهاية هذا العام ولكننا غير قادرين على متابعة عملنا من دون دعمكم !


الصعوبات التي نمر بها وسط الرقابة والقمع والترهيب ليست بسهلة ولكننا نتعد في الصمود والالتزام بتصميم على ابقاء صراعنا حي. بحكم اننا حركة عابرة للحدود شعبية بلا موظفيين فان تكاليفنا الاساسية كبيرة من طباعة وموقع الكتروني وآليات للتواصل والاجتماعات والسفر والتواصل تهدد عملنا بحكم الصعوبات المالية التي نستمر بتحملها.


وفي هذا الشأن نأمل أن نتمكن من الاعتماد على مساهمتكم الكريمة للمساعدة في تغطية بعض النفقات فان ابسط الدعم يساعدنا في قطع شوط كبير في مسيرتنا. بامكانكم تقديم الدعم من خلال موقعنا الالكتروني في أسفل الرابط التالي :

 
http://pal-youth.org/ar/donate_to_support_PYN


الرجاء التواصل معنا في حال كان لديكم أي استفسار على البريد الالكتروني


Pym@pal-youth.org


حتى العودة والتحرير


حركة الشباب الفلسطيني

 

 

 

العودة الى الصفحة الرئيسية

safsaf.org - 13-06-2013